![](https://tsu.ge/assets/themes/tsu/assets/img/arrow.png)
სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტის დებულების
თავი V მუხლი N31 თანახმად ფაკულტეტზე სამაგისტრო პროგრამის
გახსნის წინაპირობაა მინიმუმ 5 სტუდენტის ჩარიცხვა
სამაგისტრო პროგრამის დასახელება: მედიის კვლევები
მისანიჭებელი კვალიფიკაცია: მედიის კვლევების მაგისტრი
დადგენილების ნომერი №22316 (დანართი №45)
პროგრამის განმახორციელებელი ერთეული: სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი ჟურნალისტიკის მიმართულება
პროგრამის ხელმძღვანელი: პროფესორი მანანა შამილიშვილი; ასოცირებული პროფესორი მარი წერეთელი
სწავლების ენა: ქართული
სწავლების ხანგრძლივობა: 4 სემესტრი
პროგრამის მოცულობა: ECTS 120 კრედიტი
პროგრამის სავალდებულო სასწავლო კურსები - 45 ECTS კრედიტი
პროგრამის სავალდებულო სასწავლო არჩევითი კურსები - 40 ECTS კრედიტი
სამაგისტრო ნაშრომი - 30 ECTS კრედიტი
თავისუფალი კურსები - 5 ECTS კრედიტი
მედიის კვლევების სამაგისტრო პროგრამის მისაღები საგამოცდო და გასაუბრების შეფასების კრიტერიუმები
მედიის კვლევები - საგამოცდო საკითხები
![](https://tsu.ge/assets/themes/tsu/assets/img/arrow.png)
პროგრამის მიზანია, მოამზადოს მედიის კვალიფიციური მკვლევარი, რომელიც:
შეიძენს მულტიდისციპლინული და ინტერკულტურული კომუნიკაციების მოდელების კონტექსტურ, ღრმა და სისტემურ ცოდნას, რომლებიც მედიის განვითარებას, აუდიტორიაზე მის ზემოქმედებასა და უკუგებას განაპირობებს;
სიღრმისეულად გაიაზრებს მედიის კლასიკურ კონცეფციებსა და უახლეს თეორიებს, განსაზღვრავს მის ადგილს არა მარტო მასობრივი კომუნიკაციის, არამედ სოციალურ-პოლიტიკურ მეცნიერებათა სისტემაში;
კრიტიკულად გაიაზრებს მედიის როლსა და კავშირს საზოგადოების დემოკრატიზაციის პროცესთან, მის წვლილს საზოგადოებისა და კულტურის ტრანსფორმაციაში;
პროფესიული და ეთიკური სტანდარტების დაცვით დაგეგმავს, განახორციელებს და არგუმენტირებულად წარადგენს საკუთარი კვლევის შედეგებს, შესაბამისი საინფორმაციო ტექნოლოგიების გამოყენებით, აკადემიური და ფართო საზოგადოების წინაშე.
![](https://tsu.ge/assets/themes/tsu/assets/img/arrow.png)
სამაგისტრო პროგრამაზე ჩაბარება შეუძლია ნებისმიერი სპეციალობის ბაკალავრს ან მასთან გათანაბრებული აკადემიური ხარისხის მქონე პირს, რომელიც გადალახავს საერთო სამაგისტრო გამოცდის მინიმალურ ზღვარს;
წერითი გამოცდა სპეციალობაში;
გამოცდა ინგლისური ენაში (B2 დონე)/შესაბამისი სერტიფიკატი თსუ ენების ცენტრის მოთხოვნის შესაბამისად;
გასაუბრება მიმღებ კომისიასთან;
სამაგისტრო საგანმანათლებლო პროგრამაზე ჩარიცხვა ან გადმოყვანის წესით ჩარიცხვა უცხო ქვეყნის აღიარებული უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულებიდან ხორციელდება საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილ ვადებში და დადგენილი წესით;
სამაგისტრო საგანმანათლებლო პროგრამაზე მობილობის წესით ჩარიცხვა შესაძლებელია წელიწადში ორჯერ, საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს მიერ დადგენილ ვადებში, სავალდებულო პროცედურებისა და უნივერსიტეტის მიერ დადგენილი წესების დაცვით.
საბოლოო რანჟირებული ქულა გამოითვლება შემდეგნაირად:
წერითი გამოცდა სპეციალობაში - 60 ქულა - მინიმალური 51 ქულა;
ზეპირი გასაუბრება სპეციალობაში - 20 ქულა;
ინგლისური ენის გამოცდა/სერთიფიკატი - 20 ქულა.
![](https://tsu.ge/assets/themes/tsu/assets/img/arrow.png)
აღწერს და სისტემურად განმარტავს მედიისა და მასობრივი კომუნიკაციის თანამედროვე თეორიებსა და კვლევის მეთოდებს, მათი განვითარების ისტორიას;
აცნობიერებს და არგუმენტირებულად ასაბუთებს მასკომუნიკაციის მკვლევრის როლსა და მნიშვნელობას დემოკრატიული, ცოდნაზე დაფუძნებული საზოგადოების მშენებლობაში.
ღრმად და კომპლექსურად აანალიზებს დარგის პრობლემატიკას, მართებულად და დამოუკიდებლად აგებს კვლევის კონცეპტუალურ და მეთოდოლოგიურ ჩარჩოს;
პროფესიული და ეთიკური სტანდარტების დაცვით აგროვებს რეპრეზენტატულ ან/და სიღრმისეულ მონაცემებს;
შესაბამისი კვლევის ტექნიკებისა და კონტექსტური ცოდნის გამოყენებით აანალიზებს და აფასებს არსებულ მედიაგარემოს, გამოაქვს დასაბუთებული დასკვნები;
აკადემიური კეთილსინდისიერების დაცვით ამზადებს აკადემიური დარგის შესაბამის კვლევით ნაშრომს;
არგუმენტირებულად მსჯელობს მედიაინსტიტუციათა ფუნქციონირების სტანდარტების შესახებ და მათით ხელმძღვანელობს საკუთარი საქმიანობის განხორციელებისას;
პროფესიულ დონეზე იყენებს საინფორმაციო ტექნოლოგიებს სამეცნიერო კვლევისა და მისი შედეგების კომუნიკაციისთვის.
საკუთარი კვლევის შედეგებით ხელს უწყობს მედიაგრემოს განვითარებასა და მედიაკლიმატის გაუმჯობესებას როგორც ლოკალურ, ისე რეგიონულ დონეზე.
![](https://tsu.ge/assets/themes/tsu/assets/img/arrow.png)
- ყველა სახის მედია და საინფორმაციო სამსახური;
- საზოგადოებასთან ურთიერთობის სამსახურები;
- ანალიტიკურ–საკონსულტაციო სააგენტოები;
- არასამთავრობო ორგანიზაციები;
- საჯარო სექტორი;
- მედიისა და კომუნიკაციების კვლევითი ორგანიზაციები;
- სარეკლამო სააგენტოები და მედიამონიტორინგის კომპანიები.